مرکز تخصصی تعمیرات مبل شمرون

انواع خدمات و تعمیرات مبلمان استیل و راحتی در مجموعه مبل شمرون با بیش از 30 سال سابقه

مرکز تخصصی تعمیرات مبل شمرون

انواع خدمات و تعمیرات مبلمان استیل و راحتی در مجموعه مبل شمرون با بیش از 30 سال سابقه

خدمات و تعمیرات مبلمان منزل و اداری شامل :
رویه کوبی یا تعویض پارچه
تعویض تشک مبل
رنگ آمیزی بدنه
خدمات نجاری و اسکلت مبل
و .....

۲ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مبل های پارچه ای

مبلمان هویت محیط است. طرح و رنگ یک مبل پارچه‌ای، باعث ایجاد تاثیرات مثبت و منفی در محیط می‌شود. برای مثال اگر در یک فضای کوچک، مبلمانی با طرح شلوغ و رنگ‌های تند به کار ببرید، احتمال آنکه در چنین محیطی رفتار پرخاشگرانه و عصبی از خود نشان دهید زیاد است. بنابراین باید پیش از خرید مبل پارچه‌ای، وسواس زیادی به خرج دهید، تا در آینده دچار پشیمانی نشوید.

با مطالعه‌ی ادامه‌ی این مطلب، می‌توانید سبک دکوراسیون خود را تشخیص دهید و بهترین پارچه را انتخاب کنید.

انتخاب رنگ مبل پارچه‌ای- پیش از خرید توجه به کیفیت، نوع و رنگ پارچه الزامی است.

خرید مبل های پارچه ای

نکات قابل توجه قبل از خرید پارچه برای مبل

انتخاب مبل پارچه‌ای، عملکرد هوشمندانه‌ای است که به وسیله‌ی آن می‌توانید با هزینه‌ای کمتر از مبل چرمی، رنگ و لعاب زیبایی را در محیط به وجود آورید. اما باید به نکات زیر دقت داشته باشید:

معرفی مبل پارچه‌ای مرغوب- جنس نانو مناسب برای خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند و نگران لکه‌ها هستند.

  1. در کیفیت پارچه‌ی انتخابی بسیار حساس باشید. امروزه انواع پارچه‌های مختلف چینی در بازار دیده می‌شود که ممکن است کیفیت مطلوبی نداشته باشند و به مرور زمان چروک یا دچار کچلی شوند. بنابراین از فروشنده حتما تضمین کیفیت را بخواهید.
  2. در سبک دکوراسیون کلاسیک، بهتر است از پارچه‌های سلطنتی یا ترک استفاده کنید.
  3. در میان انواع مبل پارچه‌ای، مبلی که جنس پارچه آن از مخمل باشد بسیار محبوبیت دارد. در تولید این پارچه علاوه بر نخ‌های افقی از نخ‌های کوتاه عمودی هم استفاده شده است. به همین دلیل مخمل بافت لطیفی دارد.
  4. اگر بدنه‌ی مبل شما دارای انحنا است، پیشنهاد می‌کنیم از پارچه‌ی طرحدار به عنوان روکش استفاده نکنید.
  5. در دکوراسیون مدرن، مبل پارچه‌ای تک رنگ است و استفاده از کوسن‌های رنگی بر روی آن جلوه‌ی منحصر به فردی را ایجاد می‌کند.
  6. در هنگام انتخاب پارچه، سایر وسایل و آیتم‌ها را در نظر داشته باشید.
  7. یادتان باشد ممکن است پارچه‌ای که به صورت رولی در فروشگاه‌ها مشاهده می‌کنید از لحاظ نما و جلوه با پارچه ای که در روکش مبل به کار گرفته می شود، زمین تا آسمان با تصور ذهنی  شما تفاوت داشته باشد. بنابراین بهتر است از نمونه‌ کارهای آماده پارچه را انتخاب کنید.

آیا مبل پارچه‌ای برای خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند مناسب است؟

در گذشته انتخاب مبل پارچه‌ای برای خانواده‌هایی که فرزند کوچک داشتند تا حدودی انتخابی ریسکی بود. به علت سختی نظافت و به جا ماندن لکه‌ها بر روی پارچه، خانواده‌ها به سمت خرید مبل چرمی گرایش بیشتری داشتند. اما مبل چرم طبیعی هزینه‌ای گزاف دارد. از طرفی هم اگر روکش از نوع چرم مصنوعی انتخاب شود، به مرور زمان پوست پوست می‌شود و آسیب می‌بیند. این مشکل را پارچه‌های نانو برطرف کرده‌اند. این پارچه‌ها به دلیل تکنولوژی جالبی که در فرآیند تولیدشان دارند، لکه‌ای بر روی آن‌ها قرار نمی‌گیرد.

نکات قابل توجه در نظافت مبل پارچه‌ای

آیا مبل پارچه‌ای شما کثیف شده است و دیدن لکه‌ها شما را ناراحت می‌کند؟

پیشنهاد می‌کنیم در چنین شرایطی، قبل از آنکه با خشک شویی‌ها تماس بگیرید و از آن‌ها درخواست کمک داشته باشید، ترفند‌های ساده‌ی زیر را به کار ببرید. احتمال آن که مبل شما با استفاده از این ترفندها تمیز شود، بسیار بالا است.

پاک کردن جوهر از روی مبل پارچه ای

  1. اگر لکه‌های زیادی روی مبل وجود ندارد. می‌توانید از روش‌های ساده‌ای مانند: کشیدن جارو برقی، استفاده از بخار شوی، شامپو فرش و جوش شیرین به کار ببرید.
  2. برای از بین بردن آدامس، چند قطعه یخ را درون یک دستمال تمیز یا کیسه فریزر قرار دهید. سپس آن را بر روی یخ چند ثانیه نگه دارید. آدامس منجمد می‌شود و به راحتی جدا خواهد شد. اگر تکه‌های ریزی از آدامس بر روی مبل پارچه‌ای باز هم باقی ماند، با چسب نواری می‌توانید این تکه‌ها را جدا کنید.

از بین بردن آدامس از روی مبل پارچه‌ای- با استفاده از  چند قطعه یخ، آدامس را از روی مبل بردارید.

  • اگر بر روی مبل پارچه‌ای شما جوهر ریخته شد. با یک پارچه‌ای که آغشته به الکل است، بر روی لکه به آرامی ضربه بزنید. اینکار را آنقدر انجام دهید تا لکه از بین برود. سپس اگر مبل خیس شد، با یک پارچه تمیز آن را خشک کنید.

 

امیدواریم که با مطالعه‌ی این مطلب، اطلاعات خوبی در زمینه خرید و نظافت مبل پارچه‌ای به دست آورده باشید.

  • حامد بختیاری
  • ۰
  • ۰

آیا تا به حال فکر خرید مبل چرمی به ذهنتان آمده است؟

آیا شما درباره‌ی راهکار‌های مراقبتی و تمیز کردن مبل چرم اطلاعی دارید؟

 از زمان‌های دور تا اکنون، چرم همواره جایگاهی ویژه در دکوراسیون و دنیای مد داشته است. از چرم به عنوان پوشاک، روکش و در صنایع مختلف و... استفاده می‌شود. اما چه عواملی باعث شده است که چرم تا این اندازه محبوبیت داشته باشد؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است که نگاهی کوتاه نسبت به مزایای چرم داشته باشیم.

  • تمیز کردن جنس چرمی آسان است.
  • چرم ضد آب است و این ویژگی به دلیل داشتن بافت جالب و خاصش است.
  • چرم معمولا ضد لک است.
  • چرم بوی نامطبوعی به خود نمی‌گیرد.

به همین خاطر استفاده از چرم به عنوان روکش مبلمان و صندلی‌ها بسیار رایج شده است. اگر شما هم طرفدار استفاده از این سبک در دکوراسیون هستید، در این مطلب ما به شما کمک می‌کنیم تا فضای خود را خلق کنید و از آن لذت ببرید.

خرید مبل چرمی

نکاتی که باید پیش از خرید مبل چرمی به آن توجه کنید:

اهمیتی ندارد که دکوراسیون فعلی محیط شما کلاسیک یا مدرن است. خرید مبل چرمی می‌تواند تاثیرات شگفت انگیزی را ایجاد کند. مبلمان چرم در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند، به همین دلیل پتانسیل آن را دارند که پاسخگوی هر نوع سلیقه‌ای باشند.

اما در استفاده از مبل چرمی زیاده روی نکنید. مثلا یک کاناپه یا چند صندلی چرمی در ست مبلمان جلوه‌ی ویژه‌تر و شیک‌تری دارد. پس پیش از خرید مبل چرمی موارد زیر را به یاد داشته باشید.

  1. اگر رنگ چرم مبلمان را تیره انتخاب کردید، حتما دیوار‌ها، کف پوش و سایر اکسسوری‌ها روشن کنید. زیرا ایجاد یک فضای تیره باعث ایجاد کسالت و دلگیری در فضا می‌شود.

خرید مبل چرمی- چیدمان صحیح مبلمان چرم تیره

  • معجزه‌ی ترکیب مبل چرمی با پارچه‌ای را دست کم نگیرید. تنوع طرح در مبل پارچه‌ای نسبت به نوع چرمی بیشتر است. بنابراین اگر از هر دو نوع مبل در فضا استفاده کنید، دست شما در طراحی بازتر خواهد بود.
  • یکنواختی روکش مبل چرمی می‌تواند شما را اذیت کند. پیشنهاد ما این است که این یکنوختی را با کوسن‌هایی به رنگ متضاد یا پتوی مبل از بین ببرید. اما یادتان باشد کوسن انتخابی شما باید از جنس مخمل، کتان و ترکیبات پنبه‌ای با وزن سنگین باشند. زیرا در غیر این صورت کوسن‌ها و پتو از روی مبل لیز می‌خورند و فضا ترکیبی شلخته به خود می‌گیرد.
  • اگر رنگ مبل شما مشکی است، آن را باید در نقطه‌ی کانونی قرار دهید.
  • انتخاب رنگ سفید، تا حدودی ریسکی است، زیرا اگر با رنگ تیره‌ای مانند مشکی ترکیب نشود، روشنایی زیاد محیط چشم را اذیت می‌کند.
  • چنانچه مبل چرمی قرمز دارید، آن را در فضایی پر نور قرار دهید. این کار زیبایی محیط را بیشتر می‌کند.

تمیز کردن مبل چرم

اگر به واقع قصد خرید مبل چرم را دارید نیاز است تا برخی موارد را بدانید .

نکاتی که دارندگان مبل چرم باید رعایت کنند .

راهکارهای تمیز کردن مبل چرم

تمیز کردن مبل چرم کاری راحت است و معمولا با دستمال مرطوب انجام می‌شود. در ادامه می‌خواهیم در خصوص راهکار‌های دیگر تمیز کردن مبل چرم صحبت کنیم.

  1. با جارو برقی به راحتی می‌توانید گرد و خاک، خرده‌های غذا، مو و کرک و... را از روی مبل بردارید.
  2. برای از بین بردن لکه، مقداری سرکه را با آب مخلوط کنید و یک پارچه را با محلول نم دار کنید. سپس به آرامی بر روی مبل پارچه را تکان دهید. تمیز کردن مبل چرم با این روش بسیار راحت است.
  3. یکی دیگر از راه‌های تمیز کردن مبل چرم استفاده از بخار شوی است.
  4. اگر لکه چربی بر روی مبل مشاهده کردید، هر چه سریع تر آن را پاک کنید. جوش شیرین، از بین برنده‌ی قوی لکه چربی است.
  5. ایزوپروپیل الکل، لکه‌ی جوهر و خودکار را پاک می‌کند. الکل را به پنبه آغشته کنید و بر روی لکه بکشید. اگر رد خیسی از پنبه به جا ماند، بهتر است آن را با یک پارچه تمیز خشک کنید. همچنین برای از بین بردن کپک نیز، می‌توانید همین کار را انجام دهید.

تمیز کردن مبل چرم- استفاده از دستمال مرطوب

اگر با اعمال این راهکار‌ها همچنان لکه‌ای بر روی مبل مشاهده کردید، آخرین راهکار شما باید تعمیر مبل چرم باشد.

سخن پایانی

یکی از دغدغه‌های موجود در خرید مبل چرمی، پوست پوست شدن آن است. به هر حال همه‌ی کالا‌ها عمری دارند. هر چقدر کیفیت چرم مصنوعی بیشتر باشد، طول عمر بیشتری خواهد داشت.

یادتان باشد که مبل چرم طبیعی هیچ وقت دچار این آسیب نمی‌شود و در اثر استفاده مکرر، براقیت بیشتری خواهد داشت. به شرط آن که از روش‌های صحیح تمیز کردن مبل استفاده کنید تا سالیان سال برای شما باقی بماند.

 

منبع : مبل شمرون 

  • حامد بختیاری