مرکز تخصصی تعمیرات مبل شمرون

انواع خدمات و تعمیرات مبلمان استیل و راحتی در مجموعه مبل شمرون با بیش از 30 سال سابقه

مرکز تخصصی تعمیرات مبل شمرون

انواع خدمات و تعمیرات مبلمان استیل و راحتی در مجموعه مبل شمرون با بیش از 30 سال سابقه

خدمات و تعمیرات مبلمان منزل و اداری شامل :
رویه کوبی یا تعویض پارچه
تعویض تشک مبل
رنگ آمیزی بدنه
خدمات نجاری و اسکلت مبل
و .....

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نکاتی در مورد مبل چرم

امروزه برخی افراد از مبل های با روکش چرم بیشتر خوششان می آید و این مبل ها را می پسندند.

اما باید بدانید این مبل ها ویژگی هایی دارند که باید آنها را بدانید.

در این مقاله قصد داریم تمام نکات لازم برای استفاده ازاز مبل های چرم را با شما مطرح کنیم .

پس خوشحال می شویم تا پایان با ما همراه باشید.

چرم چیست ؟

چرم ماده ای طبیعی و با دوام است که از پوست حیوانات به ویژه گاو تهیه می شود .

البته امروزه چرم ها به صورت مصنوعی در کارخانجات چرم نیز تولید می شوند .

چرم مصنوعی با استفاده از مواد  شیمیایی در کارخانه تولید می شود و به تولید کنندگان محصولات مختلف همچون لباس و پوشاک ، اثاثیه منزل ،کیف و کفش و از همه مهمتر در مبل ارائه می شود .

مبل های چرم اکثرا امروزه با استفاده از چرم مصنوعی ساخته و طراحی می شوند .

مبل چرم چه ویژگی هایی دارد ؟

مبل های چرمی همان گونه که از نامشان پیداست از روکش چرم تهیه شده اند و قیمت بیشتری نسبت به مبل های پارچه ای دارند .

مبل های چرم زیبایی و جلوه ی بسیار بهتری نسبت به مبل های پارچه ای دارند .

داشتن طول عمر بالا برای چرم باعث شده است تا این مبل تبدیل به یکی از محبوب ترین مبل های ممکن شود و طرفداران زیادی داشته باشد .

مبل چرم بسیار زیبا و شکیل است

مبل های چرم چه مزایایی نسبت به مبل های پارچه ای دارند ؟

تمیزی راحت و آسان :

مبل های چرم این ویژگی را نسبت به مبل های پارچه ای دارند که راحت تر تمیز می شوند .

چرم ماده ای محکم ضخیم و صاف است که متخلخل نیست و کثیفی و آلودگی به راحتی به آن نفوذ نمی کنند .

اما مبل های پارچه ای خیلی راحت قابل نفوذ هستند و مایعات خیلی راحت به آن نفوذ می کنند .

برای مثال اگر شربت یا ماده ای که باعث کثیفی می شود روی آن بریزد خیلی سریع آن آلودگی را به خود جذب می کند و تمیز کردن مبل پارچه ای را سخت تر می کند . برای همین می توان گفت تمیز کردن مبل های چرمی راحت تر از مبل های پارچه ای است .

با این وجود اگر روی مبل هایتان لکه ای به وجود آمده است می توانید مقاله لکه بری مبل را مطالعه فرمایید.

طول عمر بالا :

چرم ماده ای مستحکم و قوی است . به همین دلیل می توان گفت مبل های چرمی سال های طولانی سالم می مانند و به راحتی تخریب نمی شوند .

حتی می توان گفت چرم طبیعی خیلی بیشتر عمر می کند و بعد از سالیان طولانی نیز امکان تخریب آن کم است .

 

  • حامد بختیاری
  • ۰
  • ۰

نحوه صحیح چیدمان مبل در منزل

هر قدر هم که وسایل منزل تان لوکس و زیبا باشند، اگر چیدمان مبل در منزل شما به صورت اصولی انجام نشود، زیبایی چندانی در محیط خود احساس نخواهید کرد.

به منظور ایجاد محیطی دلنشین و جذاب لازم است که به چیدمان لوازم منزل خود توجه ویژه ای داشته باشید. یکی از اصلی ترین وسایل منزل که فضای زیادی از منزل را نیز در برمی گیرد، مبلمان می باشد.

بنابراین این المان تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دکوراسیون منازل دارد.

برای این که بتوانید به طرح درست و زیبایی از چیدمان مبل در منزل برسید لازم است که ابتدا نقاط کانونی، دیوارهای اصلی و اصول فنگ شویی را به خوبی بشناسید.

در این مطلب قصد داریم نکاتی را در ارتباط با یک چیدمان عالی و مناسب برای مبلمان به شما ارائه نماییم.

به نظر می رسد که چیدمان مبل در منزل بدون در نظر گرفتن تلویزیون کاری غیرممکن است. زیرا امروزه تلویزیون یکی از اصلی ترین نقاط توجه در منزل به شمار می رود

و اکثر افراد با ورود به منزل و تکیه زدن به مبل اولین کاری که می کنند، روشن کردن و تماشا نمودن تلویزیون است. بنابراین باید علاوه بر چیدمان مبل، تلویزیون را نیز در مکان مناسبی جانمایی کنید.

برای این که بدانید موقعیت مبل و تلویزیون نسبت به هم باید چگونه باشد می توانید به مقاله نکاتی برای داشتن بهترین چیدمان در منزل مراجعه فرمایید. 

  • حامد بختیاری
  • ۰
  • ۰

آشنایی با ویژگی های پارچه نانو

پارچه نانو یکی از پر کاربردترین انواع پارچه در صنعت تولید مبلمان می باشد. امروزه مبل یکی از وسایل ضروری منزل به شمار می رود که در مدل های متفاوتی طراحی و تولید می گردد.

همه ساله نوآوری ها و خلاقیت های جدیدی در طراحی و ساخت مبلمان به چشم می خورد. البته متریال مورد استفاده در ساخت مبل نیز از این نوآوری ها مستثنی نیست.

پارچه نانو برای مبل

پارچه نانو برای مبل

یکی از اصلی ترین متریال ها در تولید مبل، پارچه ای است که برای رویه دوزی مبل مورد استفاده قرار می گیرد. این پارچه هر قدر که باکیفیت تر باشد، از دوام و ماندگاری بالاتری برخوردار خواهد بود.

یکی از پارچه های محبوب که با استفاده از فناوری نانو تولید می شود، پارچه های مبلی ضد آب و ضد لک می باشد. درگذشته شاید تصور یک پارچه ضد آب و ضد لک بیشتر شبیه یک رویا بود و در صورتی که لکه ای روی مبل ایجاد می شد، باید به دنبال راه های مختلفی برای پاک کردن از بین بردن آن لکه می بودیم.

اما امروزه با آمدن پارچه های نانو به بازار، این موضوع، مشکل چندان بزرگی به شمار نمی آید.

پارچه نانو چیست؟

پارچه نانو یکی از جدیدترین دستاوردهای صنعت نساجی است که با استفاده از تکنولوژی های جدید و ماشین آلات نوین، به تولید می رسد.

الیاف به کار رفته در این پارچه ها نانو نام دارد. این پارچه ها دارای قابلیت هایی نظیر ضد آب و ضد لک بودن می باشند. لازم به ذکر است که تولید پارچه های نانو با الهام از طبیعت صورت گرفته است.

در واقع دانشمندان با کنکاش در طبیعت، ساختارهای سه بعدی و فناوری های خاصی را روی الیاف نانو امتحان می کنند، تا بتوانند به خصوصیات ویژه ای در تولیدات پارچه ها دست پیدا کنند.

ویژگی های پارچه مبلی نانو چیست؟

گرچه اکثر مردم پارچه های نانو را به عنوان پارچه ضد آب می شناسند، اما باید بگوییم که تمامی ویژگی های پارچه نانو تنها محدود به ضد آب بودن آن نیست.

بلکه پارچه نانو دارای ویژگی های فوق العاده دیگری نیز می باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

استفاده از این نوع پارچه در رویه دوزی مبل تحولات بزرگی ایجاد نموده و سبب جلب رضایت مصرف کنندگان گردیده است.

از مهم ترین ویژگی های پارچه نانو می توان به موارد زیر اشاره نمود.

پارچه نانو ضد آب

پارچه نانو ضد آب

ضد چروک بودن پارچه

یکی از ویژگی های خاص پارچه نانو ضد چین و چروک بودن آن است. این فناوری به طور شگفت انگیزی از چروک شدن پارچه ها جلوگیری می کند. حتی اگر چروکی بر روی پارچه ایجاد شود نیز با تکان دادن پارچه، این چروک ها از بین رفته و پارچه به حالت اولیه خود باز می گردد.

خواص آنتی باکتریال

یکی دیگر از ویژگی های فوق العاده پارچه نانو مقاومت این پارچه ها در برابر عوامل بیماری زا و میکروارگانیسم هایی نظیر باکتری ها می باشد. ساختار پارچه نانو به گونه ای است که هیچ گونه میکروارگانیسم و آلودگی روی این پارچه دوام نمی آورد.

استحکام بالا در برابر مواد شوینده

یکی از دغدغه های خانم های خانه دار این است که پارچه در اثر شست و شو و با استفاده از مواد شوینده تغییر رنگ و تغییر شکل ندهد. در مورد پارچه نانو می توانید اطمینان داشته باشید که این پارچه در برابر انواع مواد شوینده مانند شامپو فرش و پودر و… کاملا مقاوم می باشد. به این ترتیب تحت تأثیر شست و شو با مواد شوینده دچار فرسودگی یا تغییر رنگ نخواهد شد.

خاصیت ضد حریق بودن پارچه نانو

یکی از مهم ترین ویژگی های پارچه نانو را می توان خاصیت ضد حریق بودن آن عنوان کرد. . منظور از ضد حریق بودن پارچه نانو این است که این پارچه به راحتی توسط آتش شعله ور نمی شود. ضد حریق بودن پارچه مبلی در حفظ امنیت ساختمان، اهمیت بسیار زیادی دارد. امروزه اکثر منازل و آپارتمان هایی که در اختیار مردم قرار دارند، از متراژ پایینی برخوردار هستند. به همین دلیل گاهی پیش می آید که در اثر سهل انگاری یا کمبود جا، مبلمان در فاصله بسیار کمی از بخاری یا شومینه قرار می گیرد. در صورتی که شعله های شومینه یا بخاری به پارچه های نانو برسد با توجه به ضد حریق بودن این پارچه، از سرایت و گسترش آتش به سایر قسمت های منزل جلوگیری می شود.

  • حامد بختیاری
  • ۰
  • ۰

بررسی ویژگی های انواع تشک مبل

یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در راحتی و طول عمر مبلمان، میزان کیفیت تشک مبل می باشد. تشک مبل اگر از متریال مرغوب و با بهره گیری از مهارت افراد متخصص ساخته شده باشد،

می تواند راحتی و دوام زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد. کیفیت تشک در مبل های راحتی از اهمیت بیشتری برخوردار است. زیرا دفعات استفاده از مبل راحتی در طول روز به مراتب بیشتر از استفاده از مبل استیل است.

به همین دلیل مبل های راحتی زودتر از مبل های استیل دچار آسیب و فرسودگی می شوند. حال اگر متریال به کار رفته در ساخت مبل، از کیفیت لازم برخوردار باشد، مقاومت و طول عمر مبل بیشتر خواهد شد.

تشک مبل منفصل در مبل استیل

یکی از مهم ترین تغییراتی که در اثر گذشت زمان و استفاده های مکرر از مبل به وجود می آید، فرورفتگی تشک مبل و تغییر شکل آن می باشد.

اصلی ترین متریال تشک ، جنس مواد داخل آن می باشد که در ادامه بیشتر راجع به این متریال صحبت خواهیم نمود.

انواع تشک مبل از نظر متریال

تشک های مبل از نظر متریال مورد استفاده در ساخت آن ها با یکدیگر متفاوت می باشند.

اصلی ترین متریالی که در ساخت تشک و برای پر کردن بخش میانی تشک مبل مورد استفاده قرار می گیرد، به شرح زیر می باشد.

تشک اسفنجی:

از اسفنج های مختلف و با ضخامت متفاوت می توان در ساخت بخش هایی زیادی از مبل استفاده نمود.

اما برای تشک مبل، از اسفنج هایی که با نام اسفنج یورتان 30 کیلویی یا 40 کیلویی شناخته می شوند، استفاده می شود.

این اسفنج ها هر چقدر چگالی یا دانسیته بالاتری داشته باشند، طول عمر و راحتی بیشتری نیز خواهند داشت.

تشک پر و موی حیوانات:

از گذشته های دور تاکنون یکی از روش های پر کردن انواع تشک استفاده از مو و پر حیوانات بوده است.

در حال حاضر نیز برای ساخت مبل های لوکس و مرغوب از دم اسب در تشک استفاده می شود. در برخی موارد نیز از پر پرندگانی مانند مرغ و قو استفاده می شود که راحتی و دوام بالایی در مبل  ایجاد می کند.

تشک فوم:

یکی از رایج ترین متریال ها که برای قسمت میانی تشک مورد استفاده قرار می گیرد، فوم می باشد. فوم متریالی است که از ترکیب شیمیائی مخصوص تهیه شده و در کوره به تولید می رسد.

این متریال دارای انواع متفاوتی می باشد. دوام و طول عمر این متریال نسبت به اسفنج های معمولی بیشتر است. ضخامت فوم تشک مبل نیز می تواند به اندازه 10، 13 یا 15 سانتی متر باشد.

فوم مورد استفاده در تشک مبل

انواع فوم مورد استفاده در ساخت مبل

فوم مورد استفاده برای ساخت تشک مبل انواع مختلفی دارد. هنگامی که برای خرید و انتخاب مبلمان سری به نمایشگاه های مبل می زنید، حتما واژه هایی نظیر فوم گرم و فوم سرد به گوشتان خورده است.

در این مطلب قصد داریم انواع فوم را مورد بررسی قرار دهیم تا شما عزیزان بتوانید در هنگام خرید، انتخاب آگاهانه تر و بهتری داشته باشید.

انواع فوم های مورد استفاده در ساخت تشک مبل به دسته های زیر تقسیم می شوند:

  • فوم گرم
  • فوم سرد
  • فوم ویژه

فوم گرم:

فوم گرم نوعی از فوم ها است که در مقایسه با اسفنج استحکام بالاتری دارد. از نظر ویژگی های ظاهری نیز باید بگوییم که فوم گرم متریالی سفت و محکم است.

این نوع فوم به مرور زمان و با استفاده بیشتر از مبل، کمی نرم تر شده و خاصیت ارتجاعی آن کمتر می شود. به دلیل سفت بودم و تراکم بالای این نوع فوم، تشک مبل دوام بیشتری خواهد داشت.

فوم سرد:

فوم سرد نیز نوعی از فوم است که نحوه تولید آن با فوم گرم متفاوت می باشد. این فوم تحت حرارت غیرمستقیم و در دمای پایین تولید می شود.

به همین سبب مولکول های فوم بهتر شکل گرفته و خاصیت ارتجاعی بیشتری ایجاد می کنند. بنابراین فوم سرد در مقایسه با فوم گرم نرم تر و ارتجاعی تر خواهد بود.

گرچه راحتی این فوم بیشتر از فوم گرم است، اما دوام آن کمتر می باشد. بنابراین شما بین راحتی و دوام مبل می توانید یک مورد را برگزیده و فوم مناسب مبل خود را انتخاب نمایید.

فوم ویژه:

این فرم متریالی فوق العاده است که ویژگی های فوم گرم و فوم سرد را در کنار هم دارد بنابراین از نظر نرمی و سفتی شرایط متعادل داشته و از دوام خوبی نیز برخوردار است.

این نوع فوم را می توان در ساخت مبلمان راحتی و استیل مورد استفاده قرار داد.

تشک مبل منفصل در مبل راحتی

تشک دوبل چیست؟

یکی از رایج ترین مدل های تشک مبل، تشک دوبل است. استفاده از این تشک علاوه بر ایجاد حس راحتی و آسایش بیشتر، در دوام مبل و کاهش هزینه تعمیرات آن نیز تأثیرگذار است.

تشک دوبل با نام های تشک جدا شدنی یا تشک منفصل نیز شناخته می شود. این تشک کاملا از ساختار مبل جدا بوده و می توان آن را جابجا نمود.

با توجه به این که در طول استفاده از مبل بیشترین فشار در قسمت کف آن وجود دارد، تشک مبل خیلی سریع تر از دیگر قسمت های مبل تغییر شکل می دهد.

در صورتی که تشک به کار رفته در مبل از نوع دوبل باشد، به راحتی می توان در صورت آسیب دیدگی آن را تعویض کرده و با یک تشک دیگر جایگزین نمود.

علاوه برآن قابلیت شستشوی تشک دوبل نیز یکی از مزایای این نوع تشک به شمار می رود.

اهمیت جنس پارچه تشک مبل:

رویه دوزی مبل و نوع پارچه به کار رفته در آن در کیفیت مبل و تشک مبل دارای اهمیت بسیار زیادی است.

در صورتی که پارچه به کار رفته در ساخت مبل از کیفیت لازم برخوردار نباشد، ظرف مدت زمان کوتاهی زیبایی و کیفیت خود را از دست داده و دچار ساییدگی یا تغییر رنگ می شود.

علاوه بر آن پارچه های نا مرغوب یکی از عوامل ایجاد حساسیت و آسیب های پوستی نیز می باشند. بنابراین لازم است که حتما هنگام خرید مبلمان به جنس پارچه به کار رفته در مبل توجه ویژه داشته باشید و مرغوب بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

یکی از بهترین پارچه های پیشنهادی برای مبل انواع پارچه ضد آب می باشد که از دوام بسیار خوبی برخوردار می باشد.

  • حامد بختیاری