مرکز تخصصی تعمیرات مبل شمرون

انواع خدمات و تعمیرات مبلمان استیل و راحتی در مجموعه مبل شمرون با بیش از 30 سال سابقه

مرکز تخصصی تعمیرات مبل شمرون

انواع خدمات و تعمیرات مبلمان استیل و راحتی در مجموعه مبل شمرون با بیش از 30 سال سابقه

خدمات و تعمیرات مبلمان منزل و اداری شامل :
رویه کوبی یا تعویض پارچه
تعویض تشک مبل
رنگ آمیزی بدنه
خدمات نجاری و اسکلت مبل
و .....

  • ۰
  • ۰

بررسی ویژگی های انواع تشک مبل

یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در راحتی و طول عمر مبلمان، میزان کیفیت تشک مبل می باشد. تشک مبل اگر از متریال مرغوب و با بهره گیری از مهارت افراد متخصص ساخته شده باشد،

می تواند راحتی و دوام زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد. کیفیت تشک در مبل های راحتی از اهمیت بیشتری برخوردار است. زیرا دفعات استفاده از مبل راحتی در طول روز به مراتب بیشتر از استفاده از مبل استیل است.

به همین دلیل مبل های راحتی زودتر از مبل های استیل دچار آسیب و فرسودگی می شوند. حال اگر متریال به کار رفته در ساخت مبل، از کیفیت لازم برخوردار باشد، مقاومت و طول عمر مبل بیشتر خواهد شد.

تشک مبل منفصل در مبل استیل

یکی از مهم ترین تغییراتی که در اثر گذشت زمان و استفاده های مکرر از مبل به وجود می آید، فرورفتگی تشک مبل و تغییر شکل آن می باشد.

اصلی ترین متریال تشک ، جنس مواد داخل آن می باشد که در ادامه بیشتر راجع به این متریال صحبت خواهیم نمود.

انواع تشک مبل از نظر متریال

تشک های مبل از نظر متریال مورد استفاده در ساخت آن ها با یکدیگر متفاوت می باشند.

اصلی ترین متریالی که در ساخت تشک و برای پر کردن بخش میانی تشک مبل مورد استفاده قرار می گیرد، به شرح زیر می باشد.

تشک اسفنجی:

از اسفنج های مختلف و با ضخامت متفاوت می توان در ساخت بخش هایی زیادی از مبل استفاده نمود.

اما برای تشک مبل، از اسفنج هایی که با نام اسفنج یورتان 30 کیلویی یا 40 کیلویی شناخته می شوند، استفاده می شود.

این اسفنج ها هر چقدر چگالی یا دانسیته بالاتری داشته باشند، طول عمر و راحتی بیشتری نیز خواهند داشت.

تشک پر و موی حیوانات:

از گذشته های دور تاکنون یکی از روش های پر کردن انواع تشک استفاده از مو و پر حیوانات بوده است.

در حال حاضر نیز برای ساخت مبل های لوکس و مرغوب از دم اسب در تشک استفاده می شود. در برخی موارد نیز از پر پرندگانی مانند مرغ و قو استفاده می شود که راحتی و دوام بالایی در مبل  ایجاد می کند.

تشک فوم:

یکی از رایج ترین متریال ها که برای قسمت میانی تشک مورد استفاده قرار می گیرد، فوم می باشد. فوم متریالی است که از ترکیب شیمیائی مخصوص تهیه شده و در کوره به تولید می رسد.

این متریال دارای انواع متفاوتی می باشد. دوام و طول عمر این متریال نسبت به اسفنج های معمولی بیشتر است. ضخامت فوم تشک مبل نیز می تواند به اندازه 10، 13 یا 15 سانتی متر باشد.

فوم مورد استفاده در تشک مبل

انواع فوم مورد استفاده در ساخت مبل

فوم مورد استفاده برای ساخت تشک مبل انواع مختلفی دارد. هنگامی که برای خرید و انتخاب مبلمان سری به نمایشگاه های مبل می زنید، حتما واژه هایی نظیر فوم گرم و فوم سرد به گوشتان خورده است.

در این مطلب قصد داریم انواع فوم را مورد بررسی قرار دهیم تا شما عزیزان بتوانید در هنگام خرید، انتخاب آگاهانه تر و بهتری داشته باشید.

انواع فوم های مورد استفاده در ساخت تشک مبل به دسته های زیر تقسیم می شوند:

  • فوم گرم
  • فوم سرد
  • فوم ویژه

فوم گرم:

فوم گرم نوعی از فوم ها است که در مقایسه با اسفنج استحکام بالاتری دارد. از نظر ویژگی های ظاهری نیز باید بگوییم که فوم گرم متریالی سفت و محکم است.

این نوع فوم به مرور زمان و با استفاده بیشتر از مبل، کمی نرم تر شده و خاصیت ارتجاعی آن کمتر می شود. به دلیل سفت بودم و تراکم بالای این نوع فوم، تشک مبل دوام بیشتری خواهد داشت.

فوم سرد:

فوم سرد نیز نوعی از فوم است که نحوه تولید آن با فوم گرم متفاوت می باشد. این فوم تحت حرارت غیرمستقیم و در دمای پایین تولید می شود.

به همین سبب مولکول های فوم بهتر شکل گرفته و خاصیت ارتجاعی بیشتری ایجاد می کنند. بنابراین فوم سرد در مقایسه با فوم گرم نرم تر و ارتجاعی تر خواهد بود.

گرچه راحتی این فوم بیشتر از فوم گرم است، اما دوام آن کمتر می باشد. بنابراین شما بین راحتی و دوام مبل می توانید یک مورد را برگزیده و فوم مناسب مبل خود را انتخاب نمایید.

فوم ویژه:

این فرم متریالی فوق العاده است که ویژگی های فوم گرم و فوم سرد را در کنار هم دارد بنابراین از نظر نرمی و سفتی شرایط متعادل داشته و از دوام خوبی نیز برخوردار است.

این نوع فوم را می توان در ساخت مبلمان راحتی و استیل مورد استفاده قرار داد.

تشک مبل منفصل در مبل راحتی

تشک دوبل چیست؟

یکی از رایج ترین مدل های تشک مبل، تشک دوبل است. استفاده از این تشک علاوه بر ایجاد حس راحتی و آسایش بیشتر، در دوام مبل و کاهش هزینه تعمیرات آن نیز تأثیرگذار است.

تشک دوبل با نام های تشک جدا شدنی یا تشک منفصل نیز شناخته می شود. این تشک کاملا از ساختار مبل جدا بوده و می توان آن را جابجا نمود.

با توجه به این که در طول استفاده از مبل بیشترین فشار در قسمت کف آن وجود دارد، تشک مبل خیلی سریع تر از دیگر قسمت های مبل تغییر شکل می دهد.

در صورتی که تشک به کار رفته در مبل از نوع دوبل باشد، به راحتی می توان در صورت آسیب دیدگی آن را تعویض کرده و با یک تشک دیگر جایگزین نمود.

علاوه برآن قابلیت شستشوی تشک دوبل نیز یکی از مزایای این نوع تشک به شمار می رود.

اهمیت جنس پارچه تشک مبل:

رویه دوزی مبل و نوع پارچه به کار رفته در آن در کیفیت مبل و تشک مبل دارای اهمیت بسیار زیادی است.

در صورتی که پارچه به کار رفته در ساخت مبل از کیفیت لازم برخوردار نباشد، ظرف مدت زمان کوتاهی زیبایی و کیفیت خود را از دست داده و دچار ساییدگی یا تغییر رنگ می شود.

علاوه بر آن پارچه های نا مرغوب یکی از عوامل ایجاد حساسیت و آسیب های پوستی نیز می باشند. بنابراین لازم است که حتما هنگام خرید مبلمان به جنس پارچه به کار رفته در مبل توجه ویژه داشته باشید و مرغوب بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

یکی از بهترین پارچه های پیشنهادی برای مبل انواع پارچه ضد آب می باشد که از دوام بسیار خوبی برخوردار می باشد.

  • ۰۱/۰۲/۰۵
  • حامد بختیاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی