مرکز تخصصی تعمیرات مبل شمرون

انواع خدمات و تعمیرات مبلمان استیل و راحتی در مجموعه مبل شمرون با بیش از 30 سال سابقه

مرکز تخصصی تعمیرات مبل شمرون

انواع خدمات و تعمیرات مبلمان استیل و راحتی در مجموعه مبل شمرون با بیش از 30 سال سابقه

خدمات و تعمیرات مبلمان منزل و اداری شامل :
رویه کوبی یا تعویض پارچه
تعویض تشک مبل
رنگ آمیزی بدنه
خدمات نجاری و اسکلت مبل
و .....

  • ۰
  • ۰

آیا تا به حال فکر خرید مبل چرمی به ذهنتان آمده است؟

آیا شما درباره‌ی راهکار‌های مراقبتی و تمیز کردن مبل چرم اطلاعی دارید؟

 از زمان‌های دور تا اکنون، چرم همواره جایگاهی ویژه در دکوراسیون و دنیای مد داشته است. از چرم به عنوان پوشاک، روکش و در صنایع مختلف و... استفاده می‌شود. اما چه عواملی باعث شده است که چرم تا این اندازه محبوبیت داشته باشد؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است که نگاهی کوتاه نسبت به مزایای چرم داشته باشیم.

  • تمیز کردن جنس چرمی آسان است.
  • چرم ضد آب است و این ویژگی به دلیل داشتن بافت جالب و خاصش است.
  • چرم معمولا ضد لک است.
  • چرم بوی نامطبوعی به خود نمی‌گیرد.

به همین خاطر استفاده از چرم به عنوان روکش مبلمان و صندلی‌ها بسیار رایج شده است. اگر شما هم طرفدار استفاده از این سبک در دکوراسیون هستید، در این مطلب ما به شما کمک می‌کنیم تا فضای خود را خلق کنید و از آن لذت ببرید.

خرید مبل چرمی

نکاتی که باید پیش از خرید مبل چرمی به آن توجه کنید:

اهمیتی ندارد که دکوراسیون فعلی محیط شما کلاسیک یا مدرن است. خرید مبل چرمی می‌تواند تاثیرات شگفت انگیزی را ایجاد کند. مبلمان چرم در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند، به همین دلیل پتانسیل آن را دارند که پاسخگوی هر نوع سلیقه‌ای باشند.

اما در استفاده از مبل چرمی زیاده روی نکنید. مثلا یک کاناپه یا چند صندلی چرمی در ست مبلمان جلوه‌ی ویژه‌تر و شیک‌تری دارد. پس پیش از خرید مبل چرمی موارد زیر را به یاد داشته باشید.

  1. اگر رنگ چرم مبلمان را تیره انتخاب کردید، حتما دیوار‌ها، کف پوش و سایر اکسسوری‌ها روشن کنید. زیرا ایجاد یک فضای تیره باعث ایجاد کسالت و دلگیری در فضا می‌شود.

خرید مبل چرمی- چیدمان صحیح مبلمان چرم تیره

  • معجزه‌ی ترکیب مبل چرمی با پارچه‌ای را دست کم نگیرید. تنوع طرح در مبل پارچه‌ای نسبت به نوع چرمی بیشتر است. بنابراین اگر از هر دو نوع مبل در فضا استفاده کنید، دست شما در طراحی بازتر خواهد بود.
  • یکنواختی روکش مبل چرمی می‌تواند شما را اذیت کند. پیشنهاد ما این است که این یکنوختی را با کوسن‌هایی به رنگ متضاد یا پتوی مبل از بین ببرید. اما یادتان باشد کوسن انتخابی شما باید از جنس مخمل، کتان و ترکیبات پنبه‌ای با وزن سنگین باشند. زیرا در غیر این صورت کوسن‌ها و پتو از روی مبل لیز می‌خورند و فضا ترکیبی شلخته به خود می‌گیرد.
  • اگر رنگ مبل شما مشکی است، آن را باید در نقطه‌ی کانونی قرار دهید.
  • انتخاب رنگ سفید، تا حدودی ریسکی است، زیرا اگر با رنگ تیره‌ای مانند مشکی ترکیب نشود، روشنایی زیاد محیط چشم را اذیت می‌کند.
  • چنانچه مبل چرمی قرمز دارید، آن را در فضایی پر نور قرار دهید. این کار زیبایی محیط را بیشتر می‌کند.

تمیز کردن مبل چرم

اگر به واقع قصد خرید مبل چرم را دارید نیاز است تا برخی موارد را بدانید .

نکاتی که دارندگان مبل چرم باید رعایت کنند .

راهکارهای تمیز کردن مبل چرم

تمیز کردن مبل چرم کاری راحت است و معمولا با دستمال مرطوب انجام می‌شود. در ادامه می‌خواهیم در خصوص راهکار‌های دیگر تمیز کردن مبل چرم صحبت کنیم.

  1. با جارو برقی به راحتی می‌توانید گرد و خاک، خرده‌های غذا، مو و کرک و... را از روی مبل بردارید.
  2. برای از بین بردن لکه، مقداری سرکه را با آب مخلوط کنید و یک پارچه را با محلول نم دار کنید. سپس به آرامی بر روی مبل پارچه را تکان دهید. تمیز کردن مبل چرم با این روش بسیار راحت است.
  3. یکی دیگر از راه‌های تمیز کردن مبل چرم استفاده از بخار شوی است.
  4. اگر لکه چربی بر روی مبل مشاهده کردید، هر چه سریع تر آن را پاک کنید. جوش شیرین، از بین برنده‌ی قوی لکه چربی است.
  5. ایزوپروپیل الکل، لکه‌ی جوهر و خودکار را پاک می‌کند. الکل را به پنبه آغشته کنید و بر روی لکه بکشید. اگر رد خیسی از پنبه به جا ماند، بهتر است آن را با یک پارچه تمیز خشک کنید. همچنین برای از بین بردن کپک نیز، می‌توانید همین کار را انجام دهید.

تمیز کردن مبل چرم- استفاده از دستمال مرطوب

اگر با اعمال این راهکار‌ها همچنان لکه‌ای بر روی مبل مشاهده کردید، آخرین راهکار شما باید تعمیر مبل چرم باشد.

سخن پایانی

یکی از دغدغه‌های موجود در خرید مبل چرمی، پوست پوست شدن آن است. به هر حال همه‌ی کالا‌ها عمری دارند. هر چقدر کیفیت چرم مصنوعی بیشتر باشد، طول عمر بیشتری خواهد داشت.

یادتان باشد که مبل چرم طبیعی هیچ وقت دچار این آسیب نمی‌شود و در اثر استفاده مکرر، براقیت بیشتری خواهد داشت. به شرط آن که از روش‌های صحیح تمیز کردن مبل استفاده کنید تا سالیان سال برای شما باقی بماند.

  • ۰۲/۱۱/۲۰
  • حامد بختیاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی